استندهای تبلیغاتی نیز همچون نوع نمایشگاهی، از مواد اولیه مختلف و در اشکال و طرح های متنوعی وجود دارد. این نوع استندها این امکان را برای شرکت ها و تولیدکنندگان فراهم میکندد تا آنها بتوانند به معرفی کالاها و خدمات خود بپردازند.
استند یک سازه نمایشگاهی و تبلیغاتی است که به میزان بالایی در معرض دید و توجه مخاطبان میباشد. علاوه بر آن ویژگی ها و قابلیت هایی چون زیبایی، سطح تبلیغاتی وسیع، صرفه جویی در زمان و هزینه، نصب و راه اندازی سریع و حمل و نقل آسان، انواع استند را به یک روش موثر برای بازاریابی و افزایش بازده سرمایهگذاری تبدیل کردهاست.
استندها دارای انواع مختلف میباشند از جمله استندهای تبلیغاتی، استندهای نمایشگاهی و استندهای فروشگاهی که برای استفاده در محیطهای داخلی (indoor banner) و فضای باز (outdoor banner) تولید میشوند.
استند تبلیغاتی سازهای است که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده و این امکان را به شما میدهد که تبلیغات خود را با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض دید عموم قرار دهید. از مزایای انواع استندهای تبلیغاتی میتوان ار زیبایی ظاهری و سبک بودن آنها نام برد که همین امر باعث پرتابل بودن استندها میشود.
موارد کاربرد استندهای تبلیغاتی
سازه استند تبلیغاتی در مکانهای مختلفی برای معرفی تجارت و کسب و کار به صورت ویژه مخصوصا در نقطه خرید مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین در محیط غرفههای نمایشگاهی، فروشگاه و مراکز خرید، هتل ها، کنفراسها به ویژه کنفراسهای خبری بیشتر کاربرد دارد.
نقش استند تبلیغاتی در محل خرید
تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاهها و مراکز خرید صورت میگیرد و به اختصار POP نامیده میشود، در سالهای اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، بهطوریکه در بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعه یافته، دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایدههای جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند. انجمن تجاری بینالمللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد، بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل میگیرد، پس میتوان گفت مشتریان 75 درصد در فروشگاه تصمیم میگیرند و خرید کنند. یکی از بهترین نمونههای رسانههای تبلیغاتی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار میگیرند و در لحظه خرید مشتری را به شدت ترغیب میکنند.
به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده و خرده فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافتهاند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین میشود. به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه میکنند. مطالعات نشان داده که تبلیغات در جذب مشتری به فروشگاه موثر است اما استراتژیهایی که در نقطه خرید هستند، مشتری را به سمت خرید محصول هدایت میکنند.
مزایا و ویژگی های استندهای نمایشگاهی و تبلیغاتی
- استفاده در فضای خارجی و فضای داخلی
- قابلیت استفاده از دو طرف استند
- از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه
- قابلیت نصب، راه اندازی و حمل آسان و سریع
- قابلیت تغییر طرح گرافیکی استند بدون نیاز به تغییرات اساسی
- تنظیم ارتفاع و عرض بر اساس سلیقه
- تنوع در طراحی و ابعاد
- عدم محدودیت در قالب و فرم
- قابلیت طراحی براساس نیاز و سلیقه مشتری
نقش کیفیت چاپ در اجرای موفق استند تبلیغاتی
یکی از روشهای تبلیغاتی مهم شرکتها و موسسات، برای ارائه لیست خدمات، اهداف و محصولات استفاده از استند تبلیغاتی است. مهمترین ویژگی یک استند خوب علاو بر جنس خوب آن، کیفیت چاپ آن می باشد تا بتواند به بهترین نحو بر مخاطب تاثیر بگذارد و ذهنیت مطلوبی از یک استند تبلیغاتی بر ذهن مخاطب ایجاد کند و اگر عکس این قضیه رخ دهد و از مواد بی کیفیت در تولید استند یا چاپ بد بکار گرفته شود می تواند اثرات مخربی در ذهن بازدید کننده بوجود بیاورد.
بنابراین توجه داشته باشید که استند نمایشگاهی بی کیفـیت ممکن است به اشتبـاه القاء کننده کیفیت بد محصول شما باشد، پس در انتخـاب و خرید استند باید با دقت و مهارت لازم تصمیم گرفت.
کاربرد استندهای نمایشگاهی و تبلیغاتی
- معرفی کسب و کار به شکل ویژه
- استفاده برای همایشها و کنفراسهای خبری
- قابل کاربرد برای فروشگاهها و مراکز خرید و هتل ها
- سمپلینگ (تبلیغ نمونه غذا و نوشیدنی ها)