انتخاب بهترين استند تبليغاتي | راهنماي انتخاب استند تبليغاتي

تبليغات در نقطه فروش، يکي از روش هاي پرمخاطب تبليغاتي در سال‌هاي اخير است. جهت استفاده از اين روش تبليغاتي، رسانه‌هاي گوناگوني طراحي شده اند و مورد استفاده و آزمايش قرار گرفته اند.  قطعا به وفور با استندهاي تبليغاتي برخورد داشته ايد. يکي از همين روش هاي تبليغاتي که در مقابل فروشگاه ها، مراکز خريد و نمايشگاه ها جايگاهي هميشگي پيدا کرده اند. استند رسانه اي تبليغاتيست که در ايران کاربرد بسيار زياد دارد. شايد کمتر برندي را بيابيد که حداقل يک بار از اين رسانه استفاده نکرده باشد و از اهميت آن غافل باشد. استند يکي از روش هاي ساده و مقرون به صرفه تبليغات محيطي است. از اين روش تبليغاتي عموما در فضاي فيزيکي کسب و کار استفاده به عمل مي آيد.
علاوه بر مصارف تبليغاتي، استند براي اطلاع رساني، ارائه گزارش عمومي و قراردادن در نمايشگاه ها و محيط هاي اداري و … استفاده مي شود.

استند ايکس چيست

استند ايکس ‏‎ (x-stand)‎يا استند ايکس بنر، سازه اي بسيار سبک براي نمايش اعلانات، طرح ها و ‏تصاوير است که از يک استند ساده و بنري که با طرح عمودي روي آن قرار مي گيرد، ‏تشکيل شده است. استند ايکس ساده ترين و پر کاربردترين سازه‌ي تبليغاتيِ پرتابلِ نمايشگاهي است. ‏اندازه معمول استند ايکس 200*90 است. استندها با توجه به قابليت تعويض بنرشان از نظر اقتصادي به ‏صرفه هستند.
چاپ استند در فضاهاي نمايشگاهي، غرفه ها، فروشگاه ها، سرسراها، همايش ها و ديگر اماکني که اطلاع ‏رساني و تبليغ براي مخاطبين عبوري مورد نظر است به کار مي رود.

بنر استند

بنر استند در دنياي تبليغات و بازاريابي براي خود شهرت زيادي کسب کرده اند. محبوبيت آنها روز به روز بيشتر مي شود. اين بنرها به طور کلي در نمايشگاه ها و محيط هاي داخلي و محيط هاي بيروني مثل مغازه و جاهاي ديگر قابل استفاده اند. استندهاي ايکس بهترين و ارزانترين راه حل براي کسب و کاري هايي هستند که مي خواهند توجه مشتري هاي جديد را جذب کنند. مي توانيد استند ايکس خود را به طور سفارشي طراحي کنيد. مثلا مي توانيد با يک طراحي براق کسب و کار خود را آن طور که لايق است به نمايش بگذاريد.
نوع استند تبليغاتي‌اي  که مي‌خواهيد استفاده کنيد تابعي از دو متغير است

اول مکاني که قرار است استند در آن جا استفاده شود و دوم برند و محصولي که مي خواهيد تبليغ آن روي استند چاپ شود.

استند تبليغاتي و نمايشگاهي مد نظرتان کجا قرار است مورد استفاده قرار بگيرد

بدون توجه به اين که چه برند يا محصول يا خدماتي را مي خواهيد بر روي استند تبليغ کنيد بياييد فقط  از نظر مکاني به انتخاب استند نمايشگاهي و نوع چاپ استند آن توجه کنيم. اين موضوع مهم بايد مورد توجه قرار بگيرد  که استند مورد نظر قرار است در خارج از فضاي سربسته يا محيط آزاد قرار است  مورد استفاده قرار بگيرد يا در فضاي داخل ؟

در صورت لزوم به قرار گرفتن استند در فضاي خارجي انتخاب نوع استند و نوع چاپ استند محدود به يک نوع استند و حداکثر سه نوع مختلف چاپ مي‌شود.
در فضاهاي خارجي به علت رفت و آمد و همچين بودن در معرض باد، باران و نور شديد آفتاب استفاده از استند رول آپ پايه پهن توصيه مي‌شود. همين‌طور به همين دلايل بهتر از از انواع چاپ فضاي خارجي براي چاپ استند بهره گرفت. مدياهايي مثل بنر، سوليت، پي وي سي و سوليت گري بک مديايي هستند که مناسب فضاي خارجي هستند و در صورت چاپ اکو سالونت که با کيفيت ترين نوع چاپ با بيشترين ماندگاري است اين نوع استند هزينه‌اي حدود 110 تا 150 هزار تومن در برخواهد داشت. اندازه استند رول آپ پايه پهن در حالت استاندارد 200*85 است که بنابر نياز قابليت ساخت استندهايي در ابعاد بالاتر يا پايين‌تر وجود دارد.

کاربردهاي استند تبليغاتي ، استند فروشگاهي ، استند نمايشگاهي

  • معرفي تجارت وکسب وکار شما به صورت ويژه مخصوصا در نقطه خريد
  • غرفه هاي نمايشگاهي
  • سالن هاي همايش
  • فروشگاه و مراکز خريد
  • هتل ها
  • کنفراس ها به ويژه کنفراس هاي خبري
  • سمپلينگ ( تبليغ نمونه غذا و نوشيدني )

پايه هاي نمايشگاهي

از اين پايه‌ها مي‌توان در کنفرانس، نمايشگاه و يا همايش‌ها استفاده نمود. فضاي عقبي اين استند‌ها به عنوان محلي براي نمايش پوسترهاي تبليغاتي استفاده مي‌شود. از جانب ديگر اين استند‌ها محيطي قابل قبول براي سخنراني شخص را فراهم مي‌کنند و مي‌توان مکان‌‌هايي را براي استقرار يادداشت‌ها و ليواني آب در آنها تعبيه کرد. استند‌‌هاي فوق را مي‌توان براي نمايش قابل قبول برند، لوگو و برخي مضامين تبليغاتي ديگر نيز مورد بهره برداري قرار داد.

استند‌‌هاي بروشوري

اين استند‌ها را مي‌توان به صورت معمول و رايج در دفاتر کاري و يا همايش‌‌هاي عمومي مشاهده نمود. اغلب به صورت نمايشگري براي اطلاق شعارهاي تبليغاتي و يا برنامه‌‌هاي مورد نياز برند مورد استفاده قرار مي‌گيرند و بسته به نوع نياز مي‌توان از اين استندهاي نمايشگاهي براي انتقال پيام‌‌هاي متفاوتي خواهند بود.

نقش کيفيت چاپ در اجراي موفق استند تبليغاتي

يکي از روش هاي تبليغاتي مهم شرکت ها و موسسات، براي ارائه ليست خدمات، اهداف و محصولات استفاده از استند تبليغاتي مي باشد،مهمترين ويژگي يک استند خوب علاو بر جنس خوب آن، کيفيت چاپ آن مي باشد تا بتواند به بهترين نحو بر مخاطب اثر گذار باشد و ذهنيت مطلوبي از يک استند تبليغاتي بر مخاطب ايجاد کند و اگر عکس اين قضيه رخ دهد واز مواد بي کيفيت در توليد استند و ياچاپ بد بکار گرفته شود مي تواند اثرات مخربي در ذهن بازديد کننده داشته باشد.
بنابراين توجه داشته باشيد که استند نمايشگاهي بي کيفـيت ممکن است به اشتبـاه القاء کننده کيفيت بد محصول شما باشد، پس در انتخـاب و خريد استند بايد با دقت و مهارت لازم اتخاض گردد.

استند نمايشگاهي و رول آپ

رول آپ استند يکي از انواع استند نمايشگاهي مي باشد، که شما جهت معرفي و ارائه برند و خدمات خود به ديگران به آن احتياج داريد. رول آپ يکي از ابزار هاييست که مي توانيد از آن بهره گرفته و  کار و خدماتتان را معرفي کرده و به جذب مشتري بپردازيد. رول آپ استند تشکيل شده از يک صفحه چاپ شده و پايه اي سبک که مي توانيد آنرا در مکان هاي مورد نظر خود مانند نمايشگاه ها، فروشگاه ها، همايش ها، اجتماعات صنفي، مکانهاي عمومي و به طور کلي هر مکاني که شما تمايل به استفاده از ابزاري براي اطلاع رساني به ديگران داريد قرار داده و هر زمان که تمايل داشته باشيد آنرا جمع کنيد. ساختار سبک رول آپ باعث مي شود به سهولت آنرا جابه جا کرده، سر هم کرده و از هم جدا کنيد.